-

IanThomas

Akademia Filmowa im. George Floyd'a

Nie powiem, zdziwiłem się kiedy przeczytałem, że Oscar dla Anthony Hopkinsa za pierwszoplanową rolę wywołał zaskoczenie i krytykę. Chodzi o to, że zdaniem niektórych krytyków nagrodę miał otrzymać Chadwick Boseman, zmarły czarnoskóry aktor, a przyznanie jej Hopkinsowi stanowi potwierdzenie głębokiego rasizmu w jakim nadal tkwią członkowie Akademii. W dyskusji jaka na ten temat wywiązała się na Twitterze ktoś broniąc decyzji o przyznaniu Hopkinsowi Oscara napisał, że głosujący w tej kategorii nie kierują się modami, lecz obiektywnymi kryteriami. To wprawiło mnie w nastrój refleksyjny, ponieważ co jak co, ale nigdy nie podejrzewałem członków Akademii o kierowanie się obiektywnymi kryteriami. Tym bardziej, że jak wiadomo, Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej (jakiej wiedzy? Amerykanie wprost mówią o nauce – science, a nie wiedzy - knowledge) niedawno postanowiła, że począwszy od 2022 r. nominacje będą mogły otrzymywać tylko te filmy, które spełniać będą odpowiednie kryteria dotyczące obecności kobiet, różnych ras, niepełnosprawnych i orientacji seksualnej.

Trzeba odzwierciedlić naszą różnorodną, globalną populację, zarówno pod względem tworzenia filmów, jak i odbiorców, którzy się z nimi łączą - podkreślili David Rubin, prezes Akademii Filmowej.

Jak przystało na instytucję naukową, kryteria zostały dokładnie zdefiniowane:

Aby móc otrzymać nominację do Oscara w kategorii najlepszy film, tytuł będzie musiał spełnić dwa z czterech poniższych standardów:

Standard "A" dotyczy reprezentacji na ekranie, tematów i motywów narracyjnych. Żeby go spełnić, produkcja musi odpowiadać jednemu z poniższych kryteriów:

  1. Przynajmniej jeden z aktorów pierwszoplanowych lub istotnych aktorów drugoplanowych reprezentuje mniejszość rasową lub etniczną (Azjaci, Latynosi, Czarnoskórzy, Rdzenni Amerykanie, Afrykańczycy, Arabowie i inne grupy mniejszościowe).
  2. Przynajmniej 30 proc aktorów w drugoplanowych i epizodycznych rolach musi reprezentować co najmniej dwie spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.
  3. Główny wątek fabularny musi być związany z co najmniej jedną spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Standard "B" dotyczy ekip filmowych i zespołów twórczych. Żeby go spełnić produkcja musi odpowiadać jednemu z poniższych kryteriów:

  1. Casting, zdjęcia, muzyka, kostiumy, reżyseria, montaż, fryzury, charakteryzacja, produkcja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz – co najmniej dwa z powyższych działów powinny być kierowane przez osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące. Ewentualnie co najmniej jeden z powyższych działów powinien być kierowany przez osoby reprezentujące mniejszość rasową lub etniczną (Azjaci, Latynosi, Czarnoskórzy, Rdzenni Amerykanie, Afrykańczycy, Arabowie i inne grupy mniejszościowe).
  2. Co najmniej sześć osób niższego szczebla ekipy powinny reprezentować mniejszość rasową lub etniczną
  3. Co najmniej 30 proc. całej ekipy filmowej powinny stanowić osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Standard "C" dotyczy dostępu do przemysłu. Żeby go spełnić produkcja musi odpowiadać jednemu z poniższych kryteriów:

  1. Duże studia i dystrybutorzy muszą mieć stały program płatnych staży w różnych działach skierowane do osób z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, głuchonieme; małe studia i niezależni dystrybutorzy muszą mieć co najmniej dwie osoby na płatnych stażach reprezentujące którąś z grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, głuchonieme.
  2. Studia, dystrybutorzy, firmy finansujące produkcję filmów muszą oferować programy szkoleń i rozwoju umiejętności osobom reprezentującym te grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Standard "D" dotyczy komunikacji z widownią. Żeby go spełnić produkcja musi odpowiadać poniższemu kryterium:

  1. Studio lub firma producencka muszą mieć w zespołach zajmujących się reklamą, dystrybucją, PR-em osoby na kierowniczych stanowiskach, które reprezentują poniższe grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Tym którym może się wydawać, że amerykańska Akademia znajduję się w awangardzie postępu, to się grubo myli. Otóż nowe zasady przyjmowania produkcji do konkursu zostały opracowane przez grupę zadaniową, która wzięła pod uwagę standardy różnorodności stosowane już przez Brytyjski Instytut Filmowy oraz Brytyjską Akademię Nagród Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA).

Jak widać ludzie od filmu pomyśleli o wszystkim. Czasy bowiem mamy takie, że subtelność nie jest już w cenie i nastała pora na młoty pneumatyczne. Każdy etap powstania filmu, jego produkcji i dystrybucji musi bowiem znajdować się w rękach odpowiednich osób. Naukowa precyzja z jaką opracowano nowe standardy obnaża nie tylko propagandowy charakter hollywoodzkiej „fabryki snu” ale również niewidoczne dla wielu osób powiązania tej machiny z tzw. kinem niezależnym (określenie które samo w sobie jest oksymoronem).

Miałem już zmierzać do pointy, kiedy zajrzałem do naszej Szkoły i przeczytałem dzisiejszy tekst Gabriela „O kształtowaniu bohaterskich postaw”. Cieszę się z tej koincydencji, albowiem jak wiemy nie ma na tym świecie przypadków. Oglądałem tegoroczną ceremonię wręczania Oskarów i nie mogłem wyjść z podziwu, jak prowadzący, wręczający i przyjmujący nagrody starali się całym sobą: gestem, mimiką, słowem dać wyraz temu, jak bardzo są wrażliwi, empatyczni, otwarci i różnorodni. Nie powiem, żal mi się zrobiło, albowiem nigdy wcześniej nie czułem tak wyraźnie, że pewna epoka odchodzi bezpowrotnie. Proszę nie zrozumieć mnie źle, ja nie mam złudzeń co do roli jaką Hollywood odgrywało w tworzeniu czegoś co można nazwać masową wyobraźnią, będąc de facto dobrze naoliwioną maszyną napędzającą koniunkturę na wyroby amerykańskiego przemysłu, nie tylko rozrywkowego. Jeśli już to chcę wyrazić pewien smutek za odchodzącą w niebyt subtelnością, z jaką traktowano ludzką wrażliwość.

Nowe czasy. Nowe metody. Nowi bohaterowie. Chadwick Boseman znany jest tak naprawdę z jednej roli: komiksowej Czarnej Pantery, groteskowej próby stworzenia legendy o czarnoskórym supermenie, odwołującej się do innej załganej legendy opartej na grze opercyjnej skonstruowanej przez Edgara Hoovera. Nie widziałem Bosemana w nominowanej roli, którą zagrał przed swoją niespodziewaną śmiercią. Tak samo jak nie widziałem Hopkinsa. Ale przecież nie chodzi o warsztat, ani o kryteria. Jeśli ktoś nadal tak uważa, niech jeszcze raz spojrzy na opisane wyżej standardy. To, że je teraz spisano nie oznacza że dotąd nie obowiązywały. One były, ale w epoce koronawirusowej pandemii i tworzenia zrębów nowej, globalnej ekonomii można już skończyć z subtelnością. Nastał czas młotów.



tagi: propaganda  hollywood  film  oskary  akademia filmowa  anthony hopkins  czarne pantery 

IanThomas
29 kwietnia 2021 13:40
46     1893    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @IanThomas
29 kwietnia 2021 13:51

To jest ich koniec. Jeśli biznes zaczyna udawać naukę, to jest koniec biznesu. Przekonasz się, to się nie utrzyma. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @IanThomas
29 kwietnia 2021 13:56

Oczywiście, że się nie utrzyma. Chyba że będą zakłady pracy, wojsko i szkoły wozić do kin. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas
29 kwietnia 2021 13:58

Spóbują, ale nawet Murzyny wtedy zastrajkują, nie zechcą oglądać filmów o tym, jak ich prześladują

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @IanThomas
29 kwietnia 2021 14:08

Swoją drogą pomyśl, jakie to otwiera perspektywy: na przykład polski film o Ibrahimie ibn Jakubie, który wspólnie z jakimś dzielnym Maurem, w podróży przez nasz kraj ratuje z opałów jakąś biedną, niebinarną kobietę z nieszczęśliwego małżeństwa z lokalnym szlachciurą ....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 29 kwietnia 2021 14:08
29 kwietnia 2021 14:17

Na to bym poszedł. W roli Ibrahima, Tomasz Karolak oczywiście...

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @IanThomas
29 kwietnia 2021 14:22

A kogo w roli maura? Majchrzaka czy Zelnika?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 29 kwietnia 2021 14:22
29 kwietnia 2021 14:24

To już nie wiem, z rozdzielnika wyjdzie

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @IanThomas
29 kwietnia 2021 15:21

No cóź, to ma też  swoje zabawne strony

Image

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @Zyszko 29 kwietnia 2021 15:21
29 kwietnia 2021 15:27

Czekam aż Martina Luthera Kinga zagra biały aktor. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @IanThomas
29 kwietnia 2021 15:37

Brak ostatniej kategorii, alfbetycznie będzie to Standard "E" -  widza. Zdaje się, że w tym zakresie jest już znaczny postęp.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @ahenobarbus 29 kwietnia 2021 15:27
29 kwietnia 2021 15:39

Jeśli nakręcą go w Polsce to zero problemu. Wypastują Karolaka i się nada. 

 

zaloguj się by móc komentować

mooj @olekfara 29 kwietnia 2021 15:37
29 kwietnia 2021 16:24

Widz nie dopełni "kategorii".

W tych ogłoszonych, jawnych, formalnych brak rozważania jakie kryteria (płciowe, zachowań, rasy, przekonań) ma spełniać producent.

 Jest o haraczach (sfinansowanych stażach, szkoleniach etc ) przedsiębiorstw producenckich, dystrybutorów ale nie o indywidualnych cechach osób wykładających pieniądze / decydujących o finansowaniu. Nic o rasie, pochodzeniu, zwyczajach  / orientacjach seksualnych producentów:)

Ta luka wręcz krzyczy, no jest bardzo widoczna w każdym razie. Tak bardzo, że pomysł upublicznienia, sformalizowania wymogów chyba z definicji miał być kontrskuteczny. Taki planowany niewypał, mina podłożona.

Dopóki w kuluarach, autocenzurze, układach "na kogo można" to było - dopóty działało. A teraz? Oficjalnie i nibynaukowo, więc możliwe do analizy, dyskusji (dlaczego 30%, a nie 35%?). Monitorowania? Oficjalne listy płac? Już nie dopiski przy nazwiskach typu "A.S.C." "C.S.A." a nowe "L" "Q" "+" ? "Black/Latin/Mixed/WASP/?"

Zakiwali się takimi doprezycowaniami, procentami, literkami, wyliczonymi zbiorami. Chińczycy nie publikowali co można, a czego nie można, by film z Holywood wszedł do dystrybucji na kontynencie chińskim. "Zróbcie tak, żeby było dobrze". I robili.

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @IanThomas 29 kwietnia 2021 13:56
29 kwietnia 2021 16:53

Dlaczego nie utrzyma? Zdolny scenarzysta i świetny reżyser są w stanie zrobić na każdy temat film z wartką akcją i spełniający powyższe rygory. Widz to łyknie nawet jeśli początkowo trochę go skręci. W naszych warunkach, przy twórcach takich jacy są - wyjdzie parodia i kupa śmiechu.

 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @IanThomas
29 kwietnia 2021 17:04

Wydaje mi się, że globalnie będziemy mieli do czynienia z ogromnym spadkiem wartości wytwórni filmowych. Liczyć się będzie tańsza produkcja na potrzeby portali streamingowych pełniąc rolę 80 min reklam towarów luksusowych i pogadanek ideo w jednym. Tzw kino ambitne zadławi się własnym ogonem stręcząc ludziom postawy które nijak się będą miały do rzeczywistości. Zdolnych scenarzystów juz nie ma, zastąpiły ich zespoły tworzące w opraciu o badania rynkowe. Krajowe akademie filmowe będą spełniać zadania komisarz ds kultury i cenzorów. Reżyserzy będą zastanawiać się w jaki sposób nakręcić nową, 126 wersję przygód Aladyna w lesie Sherwood. Miazga. Młotki.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @IanThomas
29 kwietnia 2021 17:20

Otóż nowe zasady przyjmowania produkcji do konkursu zostały opracowane przez grupę zadaniową, która wzięła pod uwagę standardy różnorodności stosowane już przez Brytyjski Instytut Filmowy oraz Brytyjską Akademię Nagród Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA).

Jak Global Britain, to global wszędzie. Już od dawna wiem, gdzie mieszkam. Mieszkam sobie, jak w Polsce. Oni tam, a ja tutaj. Mam ich w dupie, po prostu łącznie z ich "kulturą". Jak kiedyś, ruskich. 

_____

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ahenobarbus 29 kwietnia 2021 15:27
29 kwietnia 2021 17:20

"Czekam aż Martina Luthera Kinga zagra biały aktor."

To juz tylko kwestia czasu.

Nadciaga walec ktory wyrowna.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @IanThomas
29 kwietnia 2021 17:38

Nie dopsiali jeszcze, że ekipa fimowa ma być zaszczepiona ? ;)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @IanThomas
29 kwietnia 2021 17:45

Te standardy wypracowane przez specow Akademii mnie nie zaskoczyly. Oni juz dali Oskara [czy Oskary] jakiemus filmowi o czarnych

pedalach pare lat temu. Oskarow juz nie ogladam od parunastu lat.

Jeden z nielicznych czarnych aktorow ktorego lubie i cenie to Eddie Murphy. Uwazam ze gosc autentcznie obdarzony jest talentem aktorskim, no i jest wspanialym komikiem.

W przeciwienstwie do takiego np. Denzela Washingtona, ktory tez grywa w komediach, tyle ze kiepskich, jak "The Equalizer" z 2014 roku, gdzie ostrzyzony na zero biega po magazynie z mlotkiem i z wiertarka, wykanczajac po kolei czlonkow mafii rosyjskiej [kon by sie usmial].

Tak, George Floyd byl niewatpliwie katalizatorem tych szlachetnych przemian i nowych standardow.

Zreszta obejmuja one nie tylko swiat filmu.

Po pierwszym swieckim swietym - Floydzie beda prawdopodobnie nastepni.

W Kalifornii policja podczas aresztowania udusila jakiegos latynosa, o czym trabily juz media glownego scieku. Mial jakies 120 kilo i stawial ostry opor.

W imie sprawiedliwosci rasowej i spolecznej moze rodzinie dadza odszkodowanie. Pewnie 27 milionow nie zakosi tak jak krewni Georga, ale cos im moze kapnie.

No i moze rozwiaza wszystkie departamenty policji w Kalifornii.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 29 kwietnia 2021 17:04
29 kwietnia 2021 17:46

Stawiam raczej na wesołe przygody Robin Hooda w Auschwitz

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ThePazzo 29 kwietnia 2021 17:38
29 kwietnia 2021 17:46

Nie moge sie powstrzymac zeby i panu plusa nie dac. 

Dobre.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 29 kwietnia 2021 17:20
29 kwietnia 2021 17:51

"Jak Global Britain, to global wszędzie. Już od dawna wiem, gdzie mieszkam. Mieszkam sobie, jak w Polsce. Oni tam, a ja tutaj. Mam ich w dupie, po prostu łącznie z ich "kulturą". Jak kiedyś, ruskich."

Hajcuje sie zdrowo. Tego nie ugasi juz chyba nic.

Thousands join Black Trans Lives Matter march in London

Zycie przeroslo kabaret.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 29 kwietnia 2021 17:45
29 kwietnia 2021 18:26

zdaje się, że oficjalna nazwa tej zabawy w przyznawanie Oscarow, to jest impreza Amerykńskiej Akademii Filmowej. Amerykańskiej, a nie "jakiejś innej". Nie bardzo wiem, dlaczego reszta swiata powinna się ekscytować tym, co i kogo Amerykanie u siebie nagradzają.  To ich cyrk i ich małpy.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 29 kwietnia 2021 18:26
29 kwietnia 2021 18:30

Pewnie dlatego, że USA to światowe imperium a Oscary to nagroda, do której aspirują wszyscy twórcy propagandy także dlatego, że jej zdobycie przekłada się na finansowy sukces produktu. 

Mel Gibson kilka lat temu w wywiadzie dla amerykańskiej TV powiedział wprost, że prawdziwych filmów od dawna sie w USA nie robi.

Miał pewnie na myśli to, że powstają tam tylko gnioty mające spełniać propagandowe kryteria.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @IanThomas
29 kwietnia 2021 19:01

Dobrze, że Bruce Lee był Chińczykiem, ale Rambo czy Rocky ma przerabane. Możliwe, że dozyjemy czasów, kiedy niebinarny intelektualnie i fizycznie niesprawne ono zmierzy się na ringu ze spoconym białym samcem hetero. Albo siedząc na wózku bez głowy, a co?, załatwi armię Sowietów w dżungli. Jednym słowem upadek. To koniec fabryki snów. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2021 13:58
29 kwietnia 2021 19:05

Dokładnie... Nawet Lis w swojej słynnej wypowiedzi o telewizji i baranach ją oglądających tego nie przewidział... Ludzie nie będą mieli już na co przełączyć, bo wszędzie będzie ten sam niestrawialny chłam.

Pozostanie flaszka i związana z nią proza życia, bo przecież nie "kapłaństwo" którego obawia się kolega Pazzo.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ThePazzo 29 kwietnia 2021 18:30
29 kwietnia 2021 19:06

No ale to przecież lepsze od flaszki czyż nie :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @IanThomas 29 kwietnia 2021 14:08
29 kwietnia 2021 19:11

Babcię Kasię z rąk mieszkowej drużyny (sierpienia)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @OdysSynLaertesa 29 kwietnia 2021 19:06
29 kwietnia 2021 19:16

Istnieje internet a w nim tyle treści, że nikt netflixa nie potrzebuje - ja np nie używam - miałem przez chwilę ale zrezygnowałem. Obejrzałem dział dokument, w którym przyznam było kilka ciekawych pozycji głownie o motoryzacji, sporcie, astronomi czy biologi.

Nie obawiam się kapłaństwa - źle mnie Pan zrozumiał - po prostu stwierdziłem, że nie jest dla każdego. To chyba oczywiste, że 90 % ludzi na ulicy skonfrontowana z treściami z SN albo odrzuca je z automatu jako cimnogród albo nie wie co powiedzieć bo nie potrafi zrozumieć o czym się do mówi.

W klasie gdzie chodzi moja córka większość dzieci nie wierzy w Boga i chce ratować planete przed zagładą. Przecież powtarzają to co mowi się w domu. Powtarzam - większość...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ThePazzo 29 kwietnia 2021 19:16
29 kwietnia 2021 19:22

Nie no, wystarczy godność zestawić z kapłaństwem (kojarzonym wyłącznie z jednym, albo drugim jednym "złym") i wtedy rzeczywiście alternatywy nie ma... Ma Pan rację, nie rozumiem stawiania się pod ścianą tego rodzaju "dylematów".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 29 kwietnia 2021 19:06
29 kwietnia 2021 19:22

zależy co stanowi  zawartość flaszki

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 29 kwietnia 2021 19:22
29 kwietnia 2021 19:55

Wolny człowiek ma prawo wypić i oglądać co mu się spodoba, gorzej kiedy "to coś" staje się jego perspektywą patrzenia na rzeczywistość. I ja nie mówię ani nie sugeruję komuś że daje zły przykład, i nie biadolę każdej napotkanej osobie że "tak nie powinno być"... Są po prostu tego konsekwencje, ale jest też alternatywa którą wolny człowiek ma rzecz jasna prawo uważać za nierealną (co innego psychologia "lecząca" z różnych uzależnień, ciekawe czy uzależnionych od seansów psychologicznych również)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @IanThomas
29 kwietnia 2021 20:01

Wolny człowiek? a kto to taki? Patrząc na ostatni rok odnoszę wrażenie, że wszyscy jesteśmy zniewoleni czy nam sie to podoba czy nie.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ThePazzo 29 kwietnia 2021 20:01
29 kwietnia 2021 20:56

Wolny to taki co nie ulega pokusom przyjmującym również postaci "wrażenia", a nawet jeśli już to przynajmniej nie ubiera w nie "wszystkich" :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ThePazzo 29 kwietnia 2021 20:01
29 kwietnia 2021 20:59

PS... Dziś są dobre czytania na ten temat. Polecam i pozdrawiam ✋

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @IanThomas
29 kwietnia 2021 21:22

Oglądalność spadła o 58% w porównaniu z zeszłym rokiem (Ok. 9,85 milionów oglądało oacary). Jest to najniższy wynik do tej pory. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @DrzewoPitagorasa 29 kwietnia 2021 21:22
29 kwietnia 2021 21:40

Będzie jak na gali Orłów, albo innych Telekamer. Oglądać będą krewni i najbliższa rodzina.

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @ThePazzo 29 kwietnia 2021 17:38
30 kwietnia 2021 00:48

No a co ze ślepunami???!!! Nie ma ślepunów, a są głuchoniemi. Że o nie trzymających moczu /pahdą!/ nie wspomnę...

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Zyszko 29 kwietnia 2021 15:39
30 kwietnia 2021 05:53

Ni można obecenie pastować aktorów gdyż to jest blackface i rasizm.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ThePazzo 29 kwietnia 2021 19:16
30 kwietnia 2021 06:05

Taka chęć ratowania się kończy, gdy dochodzi do konieczności osobistych poświęceń. Ciekawe, czy te eko-dzeci to do szkoły na piechotę albo koumikacja miejską. Bo jak samochodem rodziców to należy zwrócić uwagę, że mordują planetę.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ahenobarbus 29 kwietnia 2021 15:27
30 kwietnia 2021 06:12

A nie lepiej, gdyby w tym scenariuszu MLK był gejem a jego żona to mężczyzna po zmiane płci (bo rasistowska Ameryka nie była gotowa ma ślub dwoch mężczyzn). Zabójca może być ciągle białym herero, choć dramatyzmu dodałby wątek mordecy (z CIA oczywiście), który byłby odrzuconym kochankiem. Dzieci z adopcji w tym z Azji i niepełnosprawne.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @Peiper 30 kwietnia 2021 06:12
30 kwietnia 2021 07:31

Myślę, że Netflix kupi od Pana ten scenariusz ;)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Peiper 30 kwietnia 2021 06:05
30 kwietnia 2021 11:15

Oczywiście ze samochodem i to V8 ;)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @IanThomas 29 kwietnia 2021 14:08
30 kwietnia 2021 11:18

Wg kryteriów musiałby nakręcić to jeszcze reżser niepelnosprawny intelektualnie.

Na tym polu upatrywałbym dla nas pewnych szans na oskara przyznawanego  na dworcu. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @szarakomorka 30 kwietnia 2021 11:18
30 kwietnia 2021 13:07

O tak. Najlepiej Vega. U niego niepełnosprawność intelektualna jest wyjątkowej intensywności.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 29 kwietnia 2021 21:22
30 kwietnia 2021 17:55

"Oglądalność spadła o 58% w porównaniu z zeszłym rokiem (Ok. 9,85 milionów oglądało oacary). Jest to najniższy wynik do tej pory."

I bedzie nadal spadac, w miare jak coraz bardziej idiocieja.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować